Monday, August 10, 2009

Tentang Lingkaran Kapur...

Aku memang tidak boleh menyanyi.. Aku sedar yang aku memang tidak boleh menyanyi.. Aku tidak mempunyai suara yang cukup bagus untuk menyanyi... Setiap kali aku menyanyi, sesiapa sahaja yang mendengar suara aku yang "cukup lunak" ini pasti akan tertawa dan menggelakkan aku.. Namun aku tidak pernah menghiraukan malah aku hanya sekadar mengendahkan ejekan dan perlian mereka terhadap nyanyian aku.. Tapi sehinggalah sekarang, segala ejekan dan perlian mereka telah memberikan tekanan terhadap aku.. Ianya kerana apabila aku telah dipilih untuk melakonkan watak sebagai Penyanyi untuk persembahan showcase kami nanti.. Ya.. Sudah semestinya aku perlu malah wajib menyanyi dalam setiap persembahan showcase yang bakal berlansung selama tiga hari berturut-turut nanti.. Ya!! Aku sedar aku tidak boleh menyanyi!!! Aku sedar itu... Tapi mengapa mereka terus mengejek dan memerli nanyian aku? Sedangkan mereka sudah sedia mengetahui bahawa pengarah sendiri yang telah memilih aku untuk memikul watak sebagai Pencerita ataupun dalam kata lainnya sebagai Penyanyi? Entahlah.. Kadang-kala aku berasa terlalu rendah diri malah tidak yakin untuk melontarkan vokal aku di hadapan mereka. Tetapi jika aku terus berfikiran dan berasa begitu, bagaimana aku hendak merealisasikan watak tersebut dan sekali gus mempersembahakan showcase nanti?.. Maka dengan itu aku sekarang hanya perlu terus mengendahkan mereka yang tidak pernah memberi sokongan terhadap aku.. Aku mahu memberi kesedaran kepada mereka bahawa bukanlah suara aku yang ingin dipersembahakan sebaliknya mesej dan pengajaran yang terdapat dalam lagu-lagu yang bakal aku nyanyikan nanti sebenarnya yang ingin dipersembahkan.. Kawan-kawan.. Aku berharap walaupun suara dan nada vokal yang aku laontarkan tidaklah sebegitu enak untuk didengarkan.. Namun berilah sedikit sokongan dan kata semangat kepada aku untuk kita bersama-sama menjayakan watak masing-masing, malah apa yang lebih bermakna ialah kita bersama-sama menjayakan showcase kita..."Lingkaran Kapur"... Ya.. Itu hala tujuan kita...Lingkaran Kapur...9, 10 dan 11 Oktober 2009...

2 comments:

  1. Mir, LANTAK diorg nak gelak ke hape ke, yang penting you do your part! Diorang gelak bukan dapat faedah ape pun, belakon pun tak betol lagi nak gelak kat orang, biar diorang. LANTAK pi la, you do your part, nanti bergune time VIVA :)

    ReplyDelete
  2. =]
    thanx kak fio... 2 la..msing2 pown blakon xbtol lagiew..huhu..xpew..blatih slalu nnti,nyanyian izmir ok la kowt..huhu..thnx kak 4 follwing my blog..
    ;p

    ReplyDelete