Thursday, August 27, 2009

Tentang Balai Budaya Tun Syed Nasir, DBP..

Setelah sekian lamanya bergelumang dengan kerisauan kerana masih lagi belum menemui tempat untuk pementasan Lingkaran Kapur kami, akhirnya Balai Budaya Tun Syed Nasir, Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Kuala Lumpur ialah "penglerai" kepada segala kerisauan tersebut.. Alhamdulillah.. Sekurang-kurangnya aku tidaklah lemah semangat untuk berlatih dan bersungguh-sungguh demi Lingkaran Kapur ini..huhuhu.. Balai Budaya Tun Syed Nasir (BTSN).. Tidak pernah aku ketahui sebelum ini bahawa DBP mempunyai balai budaya.. Walaupun ia tidak la segah Istana Budaya, namun ia sudah cukup memberi kelegaan kepada kami yang bermati-matian demi pementasan yang terbesar bagi kami selama enam semester di UiTM Puncak Pedana ini.. Tempat untuk pementasan sudah ditemui dan ia tidak mungkin lagi akan berubah, namun tarikh pementasan yang telah banyak kali dirombak dan ditangguhkan membuatkan aku tidak yakin bilakah tarikh yang sebenar-benarnya?... Belum lagi aku sentuh masalah mengenai sponsor, costume, dan lain-lain yang mempunayi kerumitan yang tersendiri..Haih...Kasihan kami yang bertungkus-lumus untuk Lingkaran Kapur ini.. Terlalu banyak halangan dan ranjau yang perlu dihadapi untuk memeterai apa yang telah dirancangkan sejak semester lima lagi.. Namun begitu, aku tidak akan berhenti separuh jalan.. Lingkaran Kapur bakal menjadi salah satu kenangan yang terindah dalam hidup aku sepanjang tiga tahun mencipta kehidupan aku di UiTM puncak Perdana, Shah Alam.

No comments:

Post a Comment