Friday, August 28, 2009

Tentang Presentation Markalah..

Alhamdulillah... Aku bersyukur sangat pada hari ini... Segala berpunca daripada presentation Markalah yang telah aku lakukan dengan lancar dan tenang.. Walaupun pada awalnya aku tidak sempat menyiapkan power points slide show untuk presentation itu... Hahaha.. Aku tidak tidur lansung semalaman sehinggalah waktu kelas Pn.Hartini tersebut. Sejak lepas bersahur pada pukul dua pagi sehinggalah pada pukul sembilan setengah pagi, esoknya aku telah bertungkus-lumus menaip draf kertas kerja dan duduk mengadap lappy tanpa rehat sedikit pun... Namun malangnya aku tidak sempat untuk menyediakan slides show presentation pada pukul sembilan setengah pagi tersebut, di mana ia adalah waktu presentation seharusnya bermula.. Aku hanya mampu bertawakal sahaja ketika berada di dalam bilik presentation sebaik sahaja sampai di sana.. Aku kira, aku terpaksa mengorbankan markah yang sebanyak 10% kerana melakukan presentation tanpa diiringi dengan slides show dan hand out.. Namun aku enggan berputus asa dan menggunakan peluang ketika rakan-rakan lain melakukan presentation, untuk menaip slide show..Hahaha.. Agak lucu kerana aku berpura-pura tenang dan bersedia ketika rakan lain rancak mempersembahkan slide show mereka.. Aku menaip dan terus menaip sambil berpura-pura mendengar hujahan-hujahan daripada rakan-rakan aku.. Alhamdulillah.. Aku berjaya menyiapkan power points sebanyak empat belas slides sebaik sahaja giliran aku melakukan presentation.. Kelegaan yang tidak terhingga aku nikmati, hanya Tuhan sahaja mengetahuinya.. Sebelum itu, aku sangat berterima kasih kepada SAHABAT aku Aniza, kerana sanggup menggantikan giliran aku yang sepatutnya melakukan presentation di saat belum sempat menaip habis power points.. Sangat bernasib baik apabila Pn.Hartini tidak menyedari perbuatan Aniza menggantikan giliran aku pada waktu itu.. Akhirnya aku adalah orang terakhir melakukan presentation mengenai tajuk kajian,"Penyanyi Dalam Aktiviti Dakwah".. Presentation aku lengkap dengan slides show dan hujahan-hujahan padat daripada idea yang datang secara tiba-tiba dan melimpah-ruah.. Seumpama aku telah dibantu oleh sesuatu pada ketika itu.. Hahaha.. ALHAMDULILLAH... Pn.Hartini tidak banyak bertanya, begitu juga dengan rakan sekelas. Segalanya lancar dan tidak disangka-sangka.... Terima Kasih juga wahai Si Peneman Jiwa kerana memberi sokongan dan sudi meminjamkan lappy U... Saya sayang awak lah!!!! Mmuaahhxx..
;p

No comments:

Post a Comment