Sunday, July 18, 2010

Bukan Dulu..

Tidak fikir mentari esok..
Senja semalam bukan teladan..
Menari menyanyi hari ini..
Aku, engkau, mereka..
Itu saja.. Indah usia sementah akal..

Bukan yang dulu..
Ramal sinar mentari lusa..
Esok dah jawab sinar atau sendu..
Aku.. Aku.. Aku..
Itu saja.. Bukan dulu.. Aku, engkau, mereka..

Lagu irama rentak..
Kenangan menujah benak..
Air mata mengalir tak hendak..
Hati juga yang menangis... Kaki menghentak-hentak..
Bukan bukan seperti dulu...

Aku buat ini.. Engkau buat itu..
Aku menangis ini.. Engkau menangis itu..
Aku tersenyum ini.. Engkau tersenyum itu..
Sampai kita berpeluk mengadu..
Siapa sedari, kelak semuanya jadi madu?
Tapi kini.. Bukan seumpama dulu..

Untuk ber-esok.. Hati belum sedia...
Fikirkan esok... Bukan kepalang rasa seramnya..
Belum sedia.. Belum sedia.. Belum sedia..
Itu dulu.. Tapi hari ini..

Bukan dulu...
Hati yang menangis..
Mata buat apa? Kering dah???


No comments:

Post a Comment