Friday, March 12, 2010

Impian Dan Kecekalan..

Sudah hampir sebulan aku mengikuti proses pre pro untuk filem "Hanyut". Haih... Sukar untuk zahirkan dengan kata-kata bagaimana dugaannya bila berkerja ini...hauahua.. Tidak mahulah aku bercerita mengenai perkara negatif di ruang umum ini, bahaya... Haha.. Namun apa yang ingin aku katakan di sini ialah mengenai impian aku..
Bila aku fikirkan,peluang sudah terbuka di depan mataku.. Aku sudah mengapai peluang itu.. Dan sekarang... Aku sedang diduga untuk mencapai impian aku,,, Aku sedar.. bukan mudah untuk berjaya dan mencapai impian.. Namun adakah aku cukup cekal untuk melaluinya??
Aku mati... Mati untuk berfikir... Mati untuk merasa... Mati untuk berkata... Aku memerlukan seseorang yang bergelar " insan tersayang" untuk mengembalikan keceriaan dan semangatku.. Namun, apa yang ingin dikata.. Hati belum bersedia untuk menerima barang sesiapa pun.. Kepada mereka yang mengaharapkan cinta, maafkan aku... Aku bukan berniat untuk memberi harapan terhadap kamu, tetapi itu ADALAH AKU YANG SEBENARNYA! Maaf jika membuatkan kamu salah faham akan layanan aku terhadap mu.. Sememangnya aku memang begitu dengan sesiapa pun... Aku menerima baik mereka yang baik padaku.. Aku menjauhi mereka yang bukan "manusia" pada aku..
Allah... Berikanlah aku kecekalan untuk terus mengejar impian menjadi kenyataan... Biarlah kecekalanku adalah datang daripada dalam diriku sendiri... Supaya apabila aku tersungkur lagi, aku tidak perlu BERHARAP pada insan lain untuk meraih kekuatan diri... Amin...

No comments:

Post a Comment