Thursday, March 4, 2010

BerHanyut DAN....

Fuhh!!! It was a tiring day! haha... Letih... Sakit kaki... Basah berhujan... Basah berpeluh... Hanyut..woww... haha.. Begitulah yang aku lalui hari ini... Memandangkan pengambaran filem "Hanyut" sudah hampir tiba, maka semakin sibuklah proses pre production yang aku lalui sekarang... Bukannya semudah yang aku sangka untuk melakukan proses pre pro bagi wardrobe filem ini..

Jalan Tunku Abdul Rahman..
Aku dan costume designer bagi filem "Hanyut", Akma Suriati dan seorang lagi rakan, Winie telah menjelajah seluruh jalan TAR untuk membeli material-material yang diperlukan untuk membuat pakaian bagi watak-watak utama filem ini... Puas meronda.. Ke Kamdar..kejap ke Nagoya.. Kedai eksosori... huahua..penat! tapi sangat menyeronokan.. Melalui aktiviti aku pada hari ini, aku bersungguh bersyukur kerana berpeluang mempelajari ilmu-ilmu wardrobe dalam proses pre production.. Dari perkara yang kecil sehinggalah ke pekara yang kadang kala tidak terlintas di kotak fikiran aku.. Terima kasih kak Akma dan Winie... Daripada apa yang aku lalui ini, baharu aku sedar bahawa kebanyakan material pakaian di Malaysia sangat tidakbersesuaian dengan cuaca di negara ini.. Hehe..

Dan...
Memandangkan kaki sudah lenguh.. Badan sudah letih.. Kepala sudah melayang dan hati sudah berkata "baliklah weyh..", maka kami pun bernekad untuk menyambung tugas ini pada esok hari.. Kami ke KFC di jalan TAR sebelum pulang ke rumah masih-masih... Oleh kerana jalan TAR adalah berdekatan dengan stesen LRT Masjid Jamek, maka aku pun berjalan kaki ke stesen tersebut.. DAN... Sebaik sahaja melintasi Bangunan Dewan Bandaraya, aku terkenang akan ini..

Hujan lebat membasahi hidupan dan objek-objek di Jalan TAR...

Perro: Kedai makan mana ni weyh?
Elle: Entah la..diorang cakap dekat dengan Mydin...
Finas: Kita lintas jalan ni..

Tiba-tiba...

Elle: Arghh!! (hampir tergelincir)
Perro: Hey cyg!! Ko niew... (sambil menyambut tangan Elle kemudian menepis tangannya)

Elle, Perro dan Finas teratawa sehingga mengalir air mata kelucuan..

Perro: huahuahua...nak berpaut kat aku pown biarlah tempat lain.. ni tak...kat aku punyew.. n0#3k jugak!!!! hahahaha...
Elle: hahaha... sori..aku tak sengaja...tangan aku terus capai kat ko punyew n0#3k...hahaha..
Perro: huahua..niew dah berapa kali dah! saja je...haha...aku punyew n0#3k jugak tempat favourite ko nak berpaut bila jatuh kan... hhahaha..

Memori lucu inilah yang paling indah aku kenang ketika melintasi jalan itu di Bagunan DBKL tadi.. Sesungguhnya aku merindui itu kamu... Elle cyg...

No comments:

Post a Comment