Sunday, October 16, 2011

Chill la derrrrr...

ASSALAMUALAIKUM..

Sejak kebelakangan ni aku tak ada mood or even masa nak berbunga2 lagi tulis entri. Dah mula terasa kesibukan dengan semester ke-2 ni dengan kelas n assignments (eleh, itu pun nak gelabah). Alhamdulillah, setakat ni bermula dengan baik. Walaupun ada beberapa perkara yang merisaukan kepala aku ni (kelam kabut je lebih, benda kecik je punn).

Disebabkan aku tanggung diri 100% untuk degree aku sendiri dari segi financial, so I NEED INCOME .. Ahaha.. Jobs tu sentiasa ada, tapi aku je dikekang oleh MASA!!! Huahua.. Terpaksa tolak buat stakat ni dah masuk 5 jobs dengan alasan masa menjadi kekangan. Huahua..

Memang tak dapat dinafikan yang semester ni jadual aku agak PADAT di mana dari isnin hingga jumaat ada kelas. Cuma free hari rabu n weekend je. Kebanyakkan jobs yang aku dapat semuannya memerlukan komitmen penuh sekurang-kurangnya 20 hari - sebulan.



Masa dan duit tu umpama iceberg ni.. Mencair dan tersejat...

SABO JE LA IZMIR OIIII..


Alhamdulillah disebabkan ramai yang mempercayai dan yakin dengan hasil kerja aku (pada pandangan aku), so jobs tu tak putus2.. Namun apakan daya, masa tak mengizikan aku untuk meletakkan komitmen kepada job2 tu semua. Yang menariknya, di saat kesibukan aku pada semester inilah job2 yang TAK PERNAH2 aku dapat dan BETUL2 LARI DARI BIDANG aku pun datang menduga aku dalam membuat keputusan. Job jadi talent, usherer, asisstant production manager, modeling dan lain2.

AKU NAK MENCUBA BENDA BARU, TAPI MASA MENGHALANG AKU BERPENGALAMAN.. SABO JELAH...

This time probably my tough part in this journey of digging the gold of knowledge kot.. KUATKAN SEMANGAT IZMIR!! Aku just berdoa dalam try arrage masa dengan sebaik mungkin la bagi meneruskan kelansungan hidup nak belajar ni.. Apa2 pun, JANGAN TAKUT NAK AMIK RISIKO!!!

CHILL LA IZMIR, HIDUP NI TAK BOLEH LA DALAM KEADAAN YANG SELESA JE.. SEKALI SEKALI SUSAH SIKIT BARU SYIOKKK!!! pfftt.. :s


5 comments:

  1. berdiri atas kaki sendiri=berdikari

    bukan berbual sambil makan kari..hehe..

    warh, jobs pe ko dpt tu? kongsi sikit..aq pon nak sideincome gak..hehe

    ReplyDelete
  2. pape pun manage ur time n money bro....
    lau kl nie cepat dan pantas....

    ReplyDelete
  3. best of luck surviving life izmir.

    rindu ko.

    ReplyDelete
  4. qemal- ehehe..ada la keje skit..tapi xdapat nak buat sebab xboleh nak commit.. :s

    slumber sempoi- ehehe.. thanks.. yeah..do my best nak idup..ehehe..btw, apa blog?

    reez- miss u too dear.. u too,all best wishes for u!

    ReplyDelete
  5. chill la izmir, yuyu pon keje sambil belaja. nak belajar guna 100% duit sendiri. tak mcm org lain yg dpt kesenangan dengan mudah. tapi org cakap, rezeki masing2 kan. bila kita usaha sendiri, kita akan mnghargai hasil yg dapat.hidup kena cekal. baru bole bebngga dengan diri sendiri.

    ReplyDelete