Thursday, October 13, 2011

Lewa

Kadang-kadang dalam PERSAHABATAN itu membuatkan kita rasa yang kita ini adalah KESAYANGAN sahabat2 kita. Sehinggakan kita rasa dia adalah AKAK, dia adalah ABANG dan dia adalah KEMBAR kita.







Apa-apa yang terjadi dan dia lakukan akan memberikan kesan kepada kita. Pernah tak sebelum tidur kita terganggu kerana terlalu MEMIKIRKAN hal-hal sahabat kita? Pernah tak dalam sehari kita kehidupan kita MENANGIS kerana sahabat2 kita?

Sepertimana kita mahukan yang terbaik untuk diri kita dan keluarga, kita pasti mengharapkan yang TERBAIK UNTUK SAHABAT2 KITA. Kita tak mahu tengok mereka menangis TANPA KITA BERBUAT APA-APA. Jika kita tak mampu untuk membantu menyelesaikan MASALAH yang dihadapi mereka sekurang-kurangnya bahu kita tersedia untuk mereka bersandarkan kepala dan menangis.

AKU SAYANGKAN SAHABAT2 AKU YANG DISEBUT2 SEBAGAI BFFS.


Kadangkala keputusan yang kita buat adalah salah pada pandangan dia. Sebagai sahabat, dia mendengar dan menasihati. Begitu juga dengan dia, jika dia salah membuat keputusan pada kiraan kita, PASTI kita akan menasihati. Namun nasihat kita disalah anggap. Mungkin dia lebih tahu apa yang dia lakukan. Semoga dia mencapai KEBAHAGIAAN dan KEPUASAN dengan apa yang telah putuskan.
AKU SAYANGKAN BBFS AKU.

*Tulisan ini ringkas di waktu yang ringkas tetapi tak ringkas maknanya semasa aku menulisnya


4 comments:

  1. wah.. terserlah sgt kedalaman maksud entri nie :) LIKE LIKE!♥
    anyway, ta semua sahabat kita hargai kita mcm mna kita hargai dorang kn? klu ad pon ta ramai 1 dlm 30 :(

    ReplyDelete
  2. ehehe..yeah..bukan semua yang nampak n sedar semua tu.. tapi takpe la.. as long kita ikhlas, insyAllah ada kelebihannya.. =]

    ReplyDelete
  3. hurmm betul. ikhlas dlm persahabatan bkn rugi pon kn ;) lg seronok kot.

    ReplyDelete
  4. kawan dtg dan pergi...
    teman bila diperlukan dan memerlukan...
    sahabat ketika susah dan senang......

    ReplyDelete