Monday, April 11, 2011

Lara Hati...

Kau pulang dan buka pintu..
Gelita malam tenggelam oleh benderang senyum mu..
Kau gapai, kau peluk aku..
Aku dakap aku kucup pipi mu...
Kau kucup berkali-kali melebihi ku..

Kopi panas berasap penyengkang mata mu..
Lara Hati dijamah pendengaran mu..
Kertas putih dengan ulat-ulat dakwat..
Memenuh meja, kau hadap dengan amat.

Kau membelek punca rezeki itu..
Aku di belakang memanjakan otot dan sendi mu..
Lara Hati terbias membisu... Kau putarkan lagi..
Menenangkan waktu yang sedia sepi..
Malam-malam itu kekal dalam hati ku..


p/s: Buruk mana ayah dan mama, mereka TETAP KELEMAHAN AKU. THE GREATEST PRAY JUST FOR THEM.. AMINN...

2 comments:

  1. asna..thanks for dropping ur comment..yeah..when we recall our memories..we will smile n we will damn missing it.. =]

    ReplyDelete