Thursday, June 7, 2012

Bukan Mimpi

Salam... Malam ini aku happy semacam.. Aku pun tak sure apa penyebabnya.. Maybe seronok sebab ada beberapa assignments yang aku dah SELESAIKAN. Mungkin juga kelas bakal berakhir dalam 2 MINGGU saja lagi.. Atau pun mungkin aku sekali lagi saksikan kejayaan seorang lagi sahabat. Alamdulillah, seorang lagi sahabat aku berjaya memiliki apa yang dia impikan selama ini. Aku bersyukur juga kerana dikelilingi oleh RAKAN-RAKAN yang INSPIRING kepada aku. Tak kiralah inspiring dari segi apa pun cara mereka, tapi ia tetap memberikan aku semangat dan contoh yang baik.

Dengar cerita, seorang sahabat aku baru sahaja memulakan pekerjaan sebagai SCRIPT WRITER di sebuah production house. Walaupun bukan dengar dari mulut tuan punya badan itu sendiri, tapi aku tetap HAPPY. Sebab aku pernah menjadi saksi kepada susah payahnya dia ketika mencari kerja sebelum ni. KEBERANIAN dia berhenti belajar dan KETABAHAN dia mencari kerja itu sangat berbaloi. Dah macam-macam company dia applied dan pergi interview, akhirnya penantian dia membuahkan hasil. Semoga dia tabah dan terus berusaha dengan baik untuk menjalani cabaran di alam pekerjaan yang menjadi idamannya selama ini pula.

Aku pernah berani membuat keputusan dengan menyambung pelajaran ke peringkat degree tanpa bantuan kewangan daripada keluarga, dan keputusan tersebut BERBALOI untuk aku. Setakat ini, aku bersyukur kerana masih lagi berdiri dengan sendiri di alam degree ni. Mama n ayah, terima kasih kerana tetap memberi semangat. Abang akan buat mama n ayah menangis KEGEMBIRAAN lagi (waduh, mau mengalir pula air mata sambil menulis ni dan mendengar lagu Adele, Hiding My Heart). Ya, BERANI dalam mengambil keputusan dan PENGORBANAN itu adalah salah satu kunci kejayaan. Semoga apa yang aku indamkan selama ini jadi kenyataan disamping usaha-usaha yang sedang aku lakukan sekarang.. INSYALLAH...AMIN...


2 comments:

  1. aku pon nak nanges r baca entri ko kali nie..hahah..btw lama dowh tunggu ko update :)

    bz yerk..haha

    ReplyDelete
  2. ehehe..busy smpai tak tau nak update apa dah..ehehe..aku cari ko kat fb..tapi dah xde..nape,deactivate ke? ehehe

    ReplyDelete