Sunday, September 19, 2010

Hati-hati..

Bila ia datang lagi.. Menenangkan.. Aku tersenyum sendiri.. Namunku sedar ia hanya menyinggah.. Sementara.. Menjenguk untuk menduga.. Lagi dan lagi..

Aku sedar yang aku tak perlu hanyut dibuai ketenangannya..
Berhati-hati.. Itulah yang harus diingati.. Yang lepas-lepas berikan tauladan.. Tauladan yang kini aku sedari.. Yang kini aku fahami.. Ya.. Aku kini sudah mampu belajar sendiri.. Tidak mahu terhanyut dan terdampar lagi..


HATI-HATI.. HATI-HATI.. HATI-HATI..


Ia datang aku tidak menghalang.. Kerana aku sedar aku layak untuk merasannya.. Sudah lama sepi menjajah taman hati.. Kering kontang minta disirami.. Akan ku lihat bagaimana kesannya.. Berhati-hati sahajalah yang diingatkan..

Terima kasih kerana muncul.. Terima kasih jika kau jujur.. Aku tahu pengakhirannya adalah sama.. Namun tidak salah jika kita merasa.. Hati-hati saja ku ingatkan.. Kawal diri mu.. Kawal emosimu.. Kawal jiwamu.. Untuk dirimu.. Bukan untuk diriku..

No comments:

Post a Comment