Wednesday, September 23, 2009

Tentang Pertanyaan..

Aku keliru dan tidak memahami apa yang telah terjadi padanya.. Kesungguhannya untuk mengenali aku dan mendapatkan aku dahulu, tidak lagi aku dapat lihat dan rasakan darinya.. Jika di awal perkenalan dulu, jika boleh semuannya dia ingin tahu dan bertanya.. Masih aku ingat lagi saat-saat dia cuba untuk mengenali aku.. Melalui sms..

R: x tido lagi?
J: Hehew,,xbleh titow la..
R: Nape? msti ada sbab xbleh tido kn..huhu.. Ada apa2 yg nak dkongsi ke?
J: Hehehew..xtaw la..yew kowt..tapi xpew la..not 4 now..may b next time k.. =]

Lebih kurang begitulah perbualan kami.. Sungguh mengambil berat dirinya terhadap aku dahulu.. Yelah.. Baru proses nak ngorat la katakan.. Aku sangat terharu ketika itu.. Dan.. Sekarang..Setelah dia miliki diri ini... Perkara sebaliknya yang berlaku.. Terang-terang aku meluahkan kepadanya, aku fikirkan insan tersayanglah tempat untuk aku mengadu yang tebaik kepada permasalahan aku.. Namun tindak balas yang diberikan adalah sangat mengecewakan.. Dia seolah-olah tidak mahu mengambil tahu permasalahan aku.. Tidak seperti memori yang ku gambarkan seperti di atas, sangat concern terhadap aku..

Dan sekarang..aku tertanya..
Ke manakah hilangnya rasa ambil berat si dia terhadap aku?
Kepada siapa lagi untuk aku mengadu dan bermanja selain orang yang tersayang?
Adakah sudah hilang terus rasa terujanya untuk mengenali diri aku?

Haih.. Begitulah manusia.. Cepat benar berubah.. Mungkin silap aku juga..kerana terlalu menyayanginya tanpa berpada-pada..
Namun tidak mengapa.. Mungkin keseronokan dan rasa terujanya sudah beralih kepada sesuatu yang lain.. Biarlah dia..yang baru hendak merasa suka duka hidup di menara gading itu.. Mungkin sekarang dia barada betul-betul di puncak kegembiraan dan keasyikkan hidup sebagai remaja di menara gading.. Biarlah dia terus merasa dan menikmati.. Sementara aku yang sudah hampir mahu meninggalkan alam remaja di menara gading ini, hanya belajar menghadapi orang dan mereka yang seperti ini.. yang baru hendak merasa semuanya di sana..

Aku sayangkan dia.. Namun jika sudah tiba masa, aku tidak akan lagi berpaling ke belakang dan memperbodohkan diri.. Cukuplah sekali aku melutut dan memperbodohkan diri deminya.. Tidak lagi untuk kali kedua..

Kadang-kadang perasaan sayang dan cinta itu boleh menjadi racun kepada diri sendiri jika ia tidak berpada-pada..

Saya sayang awak.. Sangat-sangat...
Maaf.. kerana terlalu emo untuk paparan kali ini..

No comments:

Post a Comment