Wednesday, December 9, 2009

Tentang Kehidupan dan Isinya

Sememangnya kehidupan aku berbeza dan sangat berbeza sekarang ini... Aku tidak lagi bergelar sebagai pelajar.. Tidak lagi melalui dan merasa manisnya kehidupan sebagai pelajar... Sakit, pedih, suka, bahagia, cinta, luka, perit, sengsara, indah... Ohh.. Sukar aku zahirkan dengan kata-kata.. Sesungguhnya teramat manis untuk dikenang.. Dan.. Bila perpisahan berlaku, pastinya rindu mengganggu hari-hariku kini.. Rindu terhadap mereka.. Kawan.. Sahabat.. Teman..

Namun, jika aku terlau mengikutkan kata hati yang terlalu lemah ini, pasti aku tersungkur lagi... Aku punya impian sekarang.. Aku punya cita-cita yang menghampir... Aku punya semangat yang berbara.. Takkan aku lingkupkan ini semua dek rasa yang menjenuhkan ini... Iya.. Walaupun rasa-rasa resah ini kadangkala menyekat perjalananku saban hari kini, namun aku sedia untuk segala kemungkinan.. Aku perlu belajar untuk menjadi berani.. berdikari.. Perjalanan ini masih panjang.. Pelbagai pengalaman perlu aku redah.. Pelbagai kesakitan lagi perlu aku tanggungi.. Ini semua perlu dalam perjalanan mencapai impianku.. Aku yakin dan aku perlu kuat untuk itu..

Kehidupan aku kini sangat berbeza.. Pengisiannya sangat bercanggah dengan siapa aku yang sebenarnya.. Kini perlu perlu bangun semula setelah tersungkur.. Walaupun tidak mampu berdiri dan berlari lagi, aku kini sedang gigih untuk merangkak.. Aku tahu.. untuk bangun semula dan terus berlari pasti sukar setelah tersungkur.. Arghh.. Tidak aku peduli.. Aku pastikan yang aku mampu untuk berdiri dan berlari semula.. Ya.. Memang aku sunyi dan keseorangan dalam taman hati untuk bunga-bunga cinta.. Namun, itu bukan alasan untuk aku menjadi buta.. Aku tidak akan buta lagi.. Ya.. I'm alone now.. So what?? Mati pun seorang diri dalam liang lahad...

3 comments:

  1. goodluck yang....
    doakan u berjaya. jgn serik...i know u can do it...
    pray 4 me also k....kita akan bertemu jugak di "medan" perang kita suatu hari nanti. masa tu, kita buat sehabis baik........goodluck izmir. so good n feel great to have u dlm kamus kehidupanku. tk care.

    ReplyDelete
  2. tq sis...ya...izmir xkan serik dan bersedia untuk sakit lagi..kerana sakit itu perlu untuk mengajar izmir merasa kejayaan kelak..insyallah..ya..ofcourse i pray 4 u sis..even izmir sokong kamu 100%!! yess..jumpew d medan perang itu nnti ja...saya bangga dan terharu malah bersyukur punyai kamu dan mengenali kamu dalam babak2 kehidupan ini..

    ReplyDelete
  3. weyh
    u make sure u further ur studies na...
    things will be different now that u'll b working
    less time for socialising and mingling but doesn't mean u won't have time for ur friends rite?
    huhu

    ReplyDelete