Friday, November 27, 2009

Tentang Pesanan...

Tidak terlalu lama aku mengenali dia.. Pada aku, dia seorang wanita yang cantik dan ada tarikan tersendiri walaupun personalitinya seakan-akan lelaki. Ganas dan lasak orangnya.. Haha.. Perkenalan hanya selama lima hari, sudah cukup untuk aku mengucapkan ribuan terma kasih terhadap seorang wanita yang boleh ku anggap seperti kakak itu..

Walaupun masih belum mengenali antara satu sama lain dengan lebih rapat, namun dia mampu membaca apa yang terkandung dalam hatiku ketika itu..

Dalam perjalanan ke Klia...

Perro : Ish..macam nak balik je bila tengok tempat tidur korang tu kan..sakitnya hati...bertambah sakit hati dibuatnya..haih..

Sis N : Tu la..Tak pelah.. lima hari je kat sini.. Kenapa sedih2..sakit hati ni?...

Perro : (diam dan tersenyum tawar)

Sis N : Hehe..takpe...memang sakit bila dilakukan macam ni..Tapi satu hari nanti, orang tu akan sedar sendiri dan rasa sendiri apa yang dah dia lakukan terhadap kita... KITA DOAKANLAH DIA BAHAGIA DAN TIDAK RASA MACAM APA YANG KITA RASAKAN SEKARANG..SEBAB...KITA SAYANGKAN DIA! (Tersenyum)

Aku tersentak tiba-tiba apabila kata-kata itu keluar daripada mulutnya. Aku pelik dan hairan, bagaimana dia tahu apa yang sudah dan sedang aku lalui? Bagaimana dia tahu apa yang sedang aku rasakan ketika itu sedangkan tidak pernah aku bercerita kepadanya yang baru sahaja ku kenali?? Aku pelik dan tertanya..

Namun, nasihat dan pesanan yang diberikan sangat meninggalkan kesan..ya.. Doakanlah dia bahagia dan tidak merasa apa yang aku rasakan sekarang..kerana aku sayangkan dia.. Cuma aku doakan supaya dia menyedari dan bertanggungjawab ke atas apa sahaja yang telah dan akan lakukan kelak terhadap insan lain...Terima kasih "Sis N".. Ada jodoh dan panjang umur jumpa lagi ya..

No comments:

Post a Comment